Brownie Dutch boeken

Interesse?

Prijs op aanvraag


Wil je meer informatie?

๐Ÿ“ž  Bel ons

๐Ÿ“ง  Mail ons

Multitalent Brownie Dutch begon in 2006 zijn carrière aan de Herman Brood Academie als student producer. Door zijn bekwaamheid op meerdere vlakken, werd hem aangeboden om als engineer bij Ali B aan het werk te gaan. Het eerste project dat hij met succes uitvoerde was productiewerk voor Darryl, Sjaak, Yes-R, Keizer en Touzani.

Ook in het theater worden de eerste stappen gezet. Zo heeft hij voor een theaterproductie de beats en refreinen gemaakt. Daarnaast staat hij ook óp het toneel en zingt hij aantal nummers. In de jaren hierna neemt hij de remix van de rappers voor zijn rekening in het populaire TV programma ‘Ali B Op Volle Toeren’. In het programma, waar vele kijkcijferrecords mee zijn behaald, was Brownie wekelijks te zien.

Tijdens DWDD Recordings maakt het Nederlandse publiek kennis met zijn voorliefde voor soul muziek en zingt hij ‘A Change Is Gonna Come’ van Sam Cooke.

Reclame makend Nederland ziet potentie in Brownie en zo krijgt hij een rol in een Douwe Egberts commercial aangeboden en vervult hij een belangrijke rol in de commercials van T-Mobile. De grappige T-Mobile reclames vielen goed in de smaak bij het publiek. Zij wonnen zelfs een Gouden Loekie voor hun werk.

Buiten produceren, acteren en zingen ontwikkelt Brownie zichzelf meer op tv gebied. In zijn eigen TV programma ‘De Invasie’ bezoekt hij met een groep vrienden/rappers oude Nederlandse steden, om op zoek te gaan naar authentieke Nederlandse cultuur. In elke uitzending werd een rap gemaakt over dat dorp, die werd voorgedragen door Brownie en zijn vrienden.

Vanwege zijn positieve instelling en vermogen om mensen te motiveren, vervulde hij de rol van coach bij X Factor. In deze periode wordt ook ‘Ali B. En De Muziekkaravaan’ uitgezonden. In dit programma gingen bekende Nederlanders in Marokko opzoek naar zichzelf en werd door hen een persoonlijk nummer gemaakt samen met lokale muzikanten.

In datzelfde jaar won Brownie de ‘Nationale Bijbeltest’, wat een van zijn belangrijkste prijzen is. Hiermee wilde hij het imago van rappers in een positief daglicht stellen.

Bij ‘The Voice Of Holland’ nam Brownie weer de rol van coach op zich. Daarnaast mocht hij ook zelf plaatsnemen in de stoel van een jurylid. Dit deed hij bij het ‘Junior Songfestival’. Tevens nam hij de productie van de liedjes van Yassir en Alessandro voor zijn rekening. Deze producties behaalden een gouden status.
Tijdens de concertreeks ‘Duizend Spiegels’ van Marco Borsato, betrad hij het grote podium en stond hij in een uitverkocht Ziggo Dome en het Sportpaleis van Antwerpen.

Brownie’s eerste solo single ‘Stupid Kind Of Lover’ kwam uit in 2014. Deze track kwam op nummer 3 in de iTunes Single Top 100. Het nummer is geschreven samen met Ton Dijkman, coach in team Marco bij ‘The Voice Of Holland’ en ook vaste drummer in Marco Borsato’s band. 


In 2016 deed Brownie Dutch mee aan ‘De Beste Zangers Van Nederland’. Een jaar later richtte hij zijn eigen platenmaatschappij ‘Next Level Records’ op. In 2018 was hij te horen in een reclame van vakantieaanbieder ‘Prijsvrij’ met het nummer ‘Summer Breeze’. Het jaar erop was hij wederom in een reclame te zien, nu samen met Corry Konings voor de Staatsloterij commercial ‘Corry Koningsdag’.


Met zijn muziek wil Brownie Dutch graag de warme live sound terugbrengen, juist nu in een tijd waar we veel computergestuurde muziek horen.

 

Wil je meer informatie?

๐Ÿ“ž  Bel ons

๐Ÿ“ง  Mail ons

Interesse?

Prijs op aanvraag


Wil je meer informatie?

๐Ÿ“ž  Bel ons

๐Ÿ“ง  Mail ons